Witam wszystkich na forum działu historycznego FSOAK. Jest to miejsce, w którym będziemy poznawać fakty dotyczące przeszłości fabryki, do której czujemy sentyment, oraz jej samochodów, które podziwiamy. Dbanie o zachowanie własnej przeszłości dla kolejnych pokoleń świadczy o renomie firmy. Jak wiemy, w przypadku FSO było z tym różnie. Mimo ponad pół wieku istnienia do dziś nie powstało muzeum fabryczne z prawdziwego zdarzenia. Dlatego tak ważne jest dbanie o to, co pozostało.
Zostałem poproszony o nadzorowanie tego działu, dziękuję za zaufanie. Liczę także na Wasz przyszły współudział. Jeżeli ktoś czuje się na się na siłach, aby współtworzyć ten dział, to jest taka możliwość. Aby tak się stało należy wykazać się wiedzą opartą na faktach, materiałach pisanych, czytaj: wiarygodnych źródłach. Teoriom zasłyszanym, nawet od znanych, ale pojedynczych osób mówimy nie. Nie możemy dopuścić do propagowania nieprawdy, siania legend i mitów. Tylko współredagowanie tematów przez osoby kompetentne eliminuje błędy i przekłamania.
W przyszłości widzę także szansę na intensyfikowanie działań na rzecz ocalenia unikalnych egzemplarzy samochodów z FSO. Autorzy tego działu będą służyli pomocą w identyfikacji, ocenie oryginalności samochodów i części, rozróżnieniu części oryginalnych od podróbek itp. Liczę także na kontynuowanie współpracy z Klubem Pracowników i Przyjaciół FSO oraz Muzeum Techniki w zakresie tematyki naszego działu.
W dalekiej przyszłości marzy mi się stworzenie czegoś na wzór Mercedes-Benz Classic, czy Ferrari Storica, czyli instytucji zajmujących się m.in. gromadzeniem i wymianą części do rzadkich, czy bardzo starych pojazdów.
Póki co zapraszam do naszego działu.
Historia FSO - informacje
Moderators: Adamus, Moderatorzy
Historia FSO - informacje
Pozdrawiam
Adamus
sterta Polonezów
Adamus
sterta Polonezów