Przełożenie tylnego mostu w Fiacie/FSO 125p

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Przełożenie tylnego mostu w Fiacie/FSO 125p

Post autor: kgracjank » 19 listopada 2008, 20:42

Jak w temacie.

Pilnie potrzebuje jakie były przełożenia w tylnym moście w 125p, oraz czy para kół (wałek atakujący + tryb tależowy) nadadzą się z 125p do Poloneza i na odwrót ?

Czy można wymienić ww. elementy na kanale, tj. bez wyciągania mostu, czy też konieczne jest aby most wymontować z auta ?
Polonez is the best

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 19 listopada 2008, 22:40

Na pewno będzie trzeba wysunąć półosie , czyli podlewarować auto,zdjąć koła i.t.p.. Ale moim zdaniem nie trzeba zdejmować most.Bo jak odkręcisz wal i zwalisz dekiel to masz wszystko jak na dłoni.

Co do pasowania czy to z tym , czy tamto z tamtym to nie wiem.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

ujban88
Posty: 78
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 20:28
Lokalizacja: Wiewiórów

Post autor: ujban88 » 10 stycznia 2010, 16:36

mozna to zrobić na kanale lecz wygodniej będzie to zrobić gdy wymontujesz most a to żadna filozofia
nie wiem czy pasują koła zębate lecz jeśli już byś zmieniał to most po za autem, wtedy wszystko mozesz z nim zrobić
oczywiście musisz wyjąć półośki bo bez tego to mozesz sobie tylko popatrzeć
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2010, 16:39 przez ujban88, łącznie zmieniany 1 raz.

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 19 stycznia 2010, 20:59

Przełożenie przekładni głównej w 99% 125p to 41:10, czyli 4.1. Zdarzały się krótsze 43:10 (4.3) - głównie w karetkach.
Para kół jest zależna od rodzaju mostu. Mosty typu jugosłowiańskiego czyli tzw "jugole" lub "okrąglaki" nie mają współzamiennych kół zębatych z mostami polskimi "kwadratami". W Polonezach od początku stosowano mosty "kwadratowe". W 125p do końca produkcji występowały oba rodzaje mostów. Wszystko zależy więc od rodzaju mostu.
Друзья познабтся в беде.

ODPOWIEDZ